Fria diskussioner
Lite basic info. På detta forum behöver du registrera dig för att kunna skriva/debattera. Det enda du behöver fylla i är ditt nickname och lösenord (som du väljer själv) samt epostadress. För att se underforum under de olika kategorierna, klicka på kategorin. För eventuella frågor, skriv under "Fria diskussioner forum".

Good luck...

Join the forum, it's quick and easy

Fria diskussioner
Lite basic info. På detta forum behöver du registrera dig för att kunna skriva/debattera. Det enda du behöver fylla i är ditt nickname och lösenord (som du väljer själv) samt epostadress. För att se underforum under de olika kategorierna, klicka på kategorin. För eventuella frågor, skriv under "Fria diskussioner forum".

Good luck...
Fria diskussioner
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Astrologi bygger på arketyper och människor är ofta som beskrivningen av deras stjärntecken.

Gå ner

Astrologi bygger på arketyper och människor är ofta som beskrivningen av deras stjärntecken. Empty Astrologi bygger på arketyper och människor är ofta som beskrivningen av deras stjärntecken.

Inlägg  Admin lör apr 20, 2024 3:09 pm

Min f.d. var astrolog och undervisade mig om de olika stjärntecknens egenskaper.

Astrologin var något som redan de gamla babylonierna utövade och även om astrologi idag ses av många som bluff och humbug, så har jag i mitt liv upptäckt att människor ofta är som beskrivningarna av deras stjärntecken (det de är födda i) säger. Själv är jag född i Oxens tecken och även min f.d. sambo. Oxar är ofta lugna, lite konservativt lagda och har en stark känsla för det estestiska, därför är det inte ovanligt att Oxar blir konstnärer eller musiker. De gillar också att påta i jorden (Oxen är ett av jordtecknen för övrigt) och älskar att vara nära naturen. Oxen är också tålmodig och har lång stubin, men när en Oxe väl blir förbannad så exploderar han, likt tjuren Ferdinand under sin korkek, och då vågar ingen vara i närheten.

Det stämmer in på mig som varit konstnärligt och musikaliskt lagd sedan jag var barn. Jag har också långt tålamod och har ofta låtit folk gå över gränser när de behandlat mig illa, men till sist har jag verkligen blivit vansinnig och fått ilskeutbrott som har chockat min omgivning. "Men han som alltid är så lugn och snäll..".

Folk födda i Tvillingarnas tecken är ofta väldigt sociala och trevliga och passar därför i sociala yrken, men de brukar också ha den nackdelen att de är kameleonter, dvs de har en tendens att anpassa sina åsikter och sitt sätt efter dem de för tillfället pratar med, och upplevs därför ofta som lite hycklande och med dubbla standarder. Har du en person på ditt jobb som är på det sättet är det säkert en Tvilling. Lejonet är också ett socialt tecken men är mer dominerande och vill gärna bestämma över andra, varför folk i Lejonets tecken inte sällan sitter i chefs- eller handledarpositioner. Folk födda i Lejonets tecken vill ofta att andra ska vara och tycka som dem, så har du en bufflig typ med lite översittarstil som chef så kan det mycket väl vara ett Lejon.

Folk födda i Skorpionen är ofta känslosamma och passionerade, men kan också vara riktigt jävliga att ha att göra med när de väl blir arga. I mina år i alkoholmissbruk var flera av mina missbrukarvänner inte så förvånande Skorpioner. Människor som mer eller mindre styrdes av sina känslor och passioner, kanske en av anledningarna till att de hamnade i missbruket.

Folk födda i Vädurens och Skyttens tecken är ofta utlevande och ombytliga och det är inte ovanligt att en Vädur eller Skytt har många olika förhållanden under sitt liv. De kan sägas vara Oxens motsats. Oxen vill ha stabilitet och förutsägbarhet, samt trygghet och garantier för trygghet och pålitlighet. Väduren avskyr ett liv utan rörelse och progressivitet och stannar sällan på en plats en längre tid. Vädurar och Skyttar vill ofta ha förändring och förnyelse och det är inte heller ovanligt att de ofta byter jobb. De vill resa, se och uppleva nya saker och känner du någon som gillar att resa ofta och se nya platser, så kan det mycket väl vara en Vädur eller en Skytt.

Både Väduren och Skytten är flirtiga av sig och drar sig därför inte för att flirta med arbetskollegor eller andra, trots att de lever i förhållanden.

Folk födda i Fiskarnas tecken är känslosamma precis som Skorpioner, men de är desto mer empatiska och förstående än vad Skorpioner brukar vara. Därför passar folk födda i Fiskarnas tecken bra inom människovårdande yrken. Ofta kan de ryckas med när de lyssnar på andra människor när de berättar om sina levnadsöden och de har ofta lätt att sätta sig in i andra människors situation och tankar.

En del säger att beskrivningarna av alla stjärntecken kan stämma in på alla, och visst finns det individer som skiljer sig mycket från sina stjärntecken. Men då får man också tänka på att människor kan utvecklas och förändras under livets gång och kan därmed också ändra sina personligheter. Men mina erfarenheter och upplevelser har visat att människor ofta är mer stereotypa / arketypiska än de tror och även om många förändras under livets gång så har de flesta ändå en tendens att falla tillbaks till sina gamla jag, särskilt i perioder då de upplever stark stress och press eller när de är i emotionell obalans.






Admin
Admin

Antal inlägg : 53
Registreringsdatum : 09-06-15

https://fdiskussioner.forumsv.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet