Fria diskussioner
Lite basic info. På detta forum behöver du registrera dig för att kunna skriva/debattera. Det enda du behöver fylla i är ditt nickname och lösenord (som du väljer själv) samt epostadress. För att se underforum under de olika kategorierna, klicka på kategorin. För eventuella frågor, skriv under "Fria diskussioner forum".

Good luck...

Join the forum, it's quick and easy

Fria diskussioner
Lite basic info. På detta forum behöver du registrera dig för att kunna skriva/debattera. Det enda du behöver fylla i är ditt nickname och lösenord (som du väljer själv) samt epostadress. För att se underforum under de olika kategorierna, klicka på kategorin. För eventuella frågor, skriv under "Fria diskussioner forum".

Good luck...
Fria diskussioner
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Forumet kickas igång igen.

Gå ner

Forumet kickas igång igen. Empty Forumet kickas igång igen.

Inlägg  Admin fre dec 01, 2023 2:43 pm

Detta är ett diskussionsforum som jag, admin, startade för flera år sedan. Tyvärr lockade det inte så många skribenter, så jag gör ett nytt försök att kicka igång det. Detta forum ska ses som ett alternativ till befintliga forum som Flashback, Reddit och Familjeliv m.fl. Här är det högt i tak och ingen känslig eller skitnödig moderering. Om du vill så lämna gärna förslag om hur du vill att forumet ska se ut eller om du vill att nya kategorier (diskussionsämnen) ska läggas till. Varmt välkommen som medlem!

/Admin.

Admin
Admin

Antal inlägg : 53
Registreringsdatum : 09-06-15

https://fdiskussioner.forumsv.net

Till överst på sidan Gå ner

Forumet kickas igång igen. Empty Sv: Forumet kickas igång igen.

Inlägg  Admin tor apr 25, 2024 5:48 am

Fria Diskussioner är ett forum med högt i tak. Även forum som Flashback har en del fåniga regler, som "Kvalitet framför kvantitet" och är generellt väldigt stränga för off topic, dvs det räcker med att du glider ifrån huvudämnet bara lite grann, så kan du få en varning. Det fjantigaste var nog när jag fick en varning för att jag skrev att en person kunde PM:a mig (för att slippa ta en chattdiskussion i en tråd). På Flashback papperskorgas även trådar utan att moderatorn ens kan eller vill förklara varför trådar papperskorgas. De gör en del obegripliga bedömningar och när jag började skriva på Flashback för 14 år sedan så hade jag en stark känsla av att vissa moderatorer delade ut varningar och papperskorgade mina trådar för att de ogillade mig som person. "Yttrandefrihet på riktigt", nja, de får nog ta och tänka till över vad parollen har för betydelse.

Familjeliv.se ska vi inte tala om. Där ryker ditt inlägg så fort någon känner sig kränkt av vad du skrivit, och forumet styrs mer eller mindre av ett gäng medelålders rabiata feminist-tanter som i stort avgör vilka som får skriva på forumet och inte. Därför är forumet idag bara en spillra av vad det har varit. Dvs många medlemmar har genom åren blivit "bortanmälda" och andra har inte vågat vara kvar eftersom det är så hyperkänsligt vad man får skriva. Forumvärden/ admin för Familjeliv och dess moderatorer, ser själva till att gräva forumets grav, men de förstår tydligen inte själva vad de gör.

Sen har vi Reddit, som enligt mig är ett av de mer "normala" diskussionsforumen (det är ju även ett internationellt forum), många säger att Reddit är väldigt PK, och att man tummar upp PK-inlägg och tummar ner sådant som går emot PK. Men där finns också subreddits (underforum) där det är desto högre i tak. Jag börjar för övrigt lessna på benämningen "PK", eftersom vad som ses som politiskt korrekt varierar över tid och man kan ha olika syn på vad som är PK. Men överlag så upplever jag Reddit som det "friskaste" forumet där mer normala människor hänger. Det känns för mig mer som att där också finns mer personer med empati och förståelse för andra, samt fler som kan relatera till det man skriver.



Admin
Admin

Antal inlägg : 53
Registreringsdatum : 09-06-15

https://fdiskussioner.forumsv.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet