Fria diskussioner
Lite basic info. På detta forum behöver du registrera dig för att kunna skriva/debattera. Det enda du behöver fylla i är ditt nickname och lösenord (som du väljer själv) samt epostadress. För att se underforum under de olika kategorierna, klicka på kategorin. För eventuella frågor, skriv under "Fria diskussioner forum".

Good luck...

Join the forum, it's quick and easy

Fria diskussioner
Lite basic info. På detta forum behöver du registrera dig för att kunna skriva/debattera. Det enda du behöver fylla i är ditt nickname och lösenord (som du väljer själv) samt epostadress. För att se underforum under de olika kategorierna, klicka på kategorin. För eventuella frågor, skriv under "Fria diskussioner forum".

Good luck...
Fria diskussioner
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Varför blev grungen inte större?

Gå ner

Varför blev grungen inte större? Empty Varför blev grungen inte större?

Inlägg  Admin fre dec 01, 2023 2:48 pm

Grunge kom på 90-talet med "The big four", Nirvana, Pearl Jam, Alice in Chains och Soundgarden. Läggas till kan band med kvinnliga medlemmar, som L7, med låten "Shitlist", som är känd från filmen "Natural born killers".

Frågan är varför denna nyskapande genre, med rötter från tidig punk bland annat, inte blev större. Nirvana och Alice in Chains var mina favoriter och de som jag anser låter mest "original" inom grungen. Pearl Jam gillade jag inte, tyckte inte de hade den rätta känslan. Soundgarden har en del bra låtar men deras musik har ändå en lite annan stil.

Tipsa gärna om du vet om nyare grunge-band som är bra.

Admin
Admin

Antal inlägg : 53
Registreringsdatum : 09-06-15

https://fdiskussioner.forumsv.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet