Fria diskussioner
Lite basic info. På detta forum behöver du registrera dig för att kunna skriva/debattera. Det enda du behöver fylla i är ditt nickname och lösenord (som du väljer själv) samt epostadress. För att se underforum under de olika kategorierna, klicka på kategorin. För eventuella frågor, skriv under "Fria diskussioner forum".

Good luck...

Join the forum, it's quick and easy

Fria diskussioner
Lite basic info. På detta forum behöver du registrera dig för att kunna skriva/debattera. Det enda du behöver fylla i är ditt nickname och lösenord (som du väljer själv) samt epostadress. För att se underforum under de olika kategorierna, klicka på kategorin. För eventuella frågor, skriv under "Fria diskussioner forum".

Good luck...
Fria diskussioner
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hemskt att bli drabbad

2 posters

Gå ner

Hemskt att bli drabbad Empty Hemskt att bli drabbad

Inlägg  KENT mån jun 22, 2009 10:56 pm

Hemskt att bli drabbad Deppadkvinna


Har haft båda delarna av ångest och det fanns anledning till den om någon undrar. Det krävs mod att gå igenom eländet, ta sig ur greppet som taget ett strupgrepp om din hals. Joo jag är en trygg människa. Men inte mer trygg än jag kan känna mörkret komma mitt på dagen när jag känner mig ensam. Trots att jag inte behöver vara det. Då vet jag att gud finns jämte mig och lyssnar när jag tänker. Han tog mig ur en mörk tunnel som jag hade vandrat länge i och inte hittade ut. Men jag känner mig fortfarande trött, vill ofta vara ifred från andra människor. Ett bra sätt för mig att ladda mina batterier. Man är inte till hjälp för någon enda genom att inte vara stark.



KENT

Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 09-06-19

Till överst på sidan Gå ner

Hemskt att bli drabbad Empty Det ställs

Inlägg  Admin ons jun 24, 2009 6:15 am

allt för höga krav på individen i samhället idag, det är egentligen inte undra på att den psykiska ohälsan ökar. De duktiga och starka vinner, medans de som inte klarar sig ända fram får stryka på foten. Vi har fått ett hårt och kallt samhälle där de egna behoven och den egna tillfredställelsen går före allt annat.

Det är klart som korvspad att människor drabbas av ångest när samhället sätter en stämpel på dem att de inte duger - för att de inte lever upp till kraven.

På 70-talet kunde man gå in och ställa sig i en fabrik direkt efter skolan och börja arbeta direkt med full lön, idag måste man utbilda sig i 10-20 år för att få ett yrke som ger en lön som tillåter en att unna sig lite guldkant på tillvaron. Och studenterna har det sannerligen inte lätt. Förutom att de måste hushålla med sin skrala ekonomi måste de plugga järnet läsår ut och läsår in, klara prov och tentor m.m. och lägg därtill att konkurrensen i samhället idag nästan är omänskligt hård.

Tyvärr så tror jag bara det kommer bli värre om man inte gör något drastiskt för att öka vanligt folks chanser att komma in på arbetsmarknaden. Redan idag har vi nära en miljon sjukskrivna och förtidspensionerade (siffran kanske har minskat en aning pga vår borgeliga regerings "åtgärder" mot de sjukskrivna). Många av dem är sjukskrivna/förtidspensionerade pga psykisk ohälsa: Depression, ångest, utbrändhet m.m. Det är en varningssignal som samhället borde ta på allvar. Men så länge egoismen ökar och man fortsätter att sköta sig själv och skita i andra kommer det bara att bli värre...

Härligt att höra att du blivit kvitt din ångest & panikångest. Är det medicinen som hjälpt dig eller har du hjälpt dig själv på ngt sätt? Nej man kan nog aldrig bli kvitt ångest helt. Har själv problem med panikångest men försöker undvika medicin eftersom jag vill kunna leva som normala människor utan att ta till psykofarmaka. Ibland är det riktigt läskigt och det känns som man är på väg att dö, men på något sätt har jag alltid (hittills) lyckats ta mig upp till vattenytan igen...

Admin
Admin

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 09-06-15

https://fdiskussioner.forumsv.net

Till överst på sidan Gå ner

Hemskt att bli drabbad Empty Kloka ord

Inlägg  KENT ons jun 24, 2009 10:42 am

Hemskt att bli drabbad 20080510whoareyou

Vet du om att du skriver väldigt bra, håller med dig fullständigt i varje rad. Neej jag äter inga mediciner mot min panikångest. Sedan så är jag inte fri än men mår ganska så bra. Det tror jag beror på att jag är stark i psyket. Har många vänner men vill helst vara ifred när telefonen ringer. Vad jag menar är att många gillar att umgås med mig men jag måste vara ifred för att kunna ladda mina batterier. Många med Adhd dör bokstavligen redan som barn eftersom skolan blir en katastrof för dem. Så var det för mig och där började allt. Sedan borde jag bli lite tuffare och ta för mig i samhället. Men jag är inte en sådan person och det är likadant på debatterna. Igentligen så hatar jag mig själv för att jag är för snäll. Det är bara dumma, korkade, idiotiska människor som är snälla. Gå in på Passagen och kolla efter någon som har nicket Whoareyou. Det är jag. Ska svara på de andra ämnena senare idag. Ditt inlägg var så bra att jag skulle vilja ge dig en stor kram.

/Kent cheers cheers

KENT

Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 09-06-19

Till överst på sidan Gå ner

Hemskt att bli drabbad Empty Nämen hej Whoareyou..

Inlägg  Admin mån jul 27, 2009 9:14 am

Kul att du reggade dig här. Tyvärr är det så att snälla människor ofta får ta en massa obefogad skit bara för att de är just snälla och undfallande. Det här samhället tillhör tydligen de falska och elaka, för det är ju för det mesta de som kan ta för sig och som inte lyssnar så mycket på sitt samvete som får mest framgång och medhåll, då de ofta ses upp till iom att de har starkare psyken än "vanliga dödliga" och blir därmed sedda som en sorts ledartyper. Det är sorgligt men så är det.

Jag är också en sån människa som måste ladda batterierna titt som tätt. Det är sällan jag klarar att umgås med folk en hel dag. Är man, som du och jag, människor med stort behov av privatliv blir man nästan sedd som lite skum av andra, de som är vana att umgås jämt. Tänk om det kunde respekteras mer att vi alla är olika och har olika behov. Så mycket enklare det skulle bli Smile

Admin
Admin

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 09-06-15

https://fdiskussioner.forumsv.net

Till överst på sidan Gå ner

Hemskt att bli drabbad Empty Sv: Hemskt att bli drabbad

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet